W 2013 roku sprzedaż tabletów ma sięgnąć aż 200 milionów egzemplarzy, co dla JT Wanga, szefa tajwańskiego Acera, jest jednoznaczne. Cała, relatywnie nowa kategoria, wkracza w wiek dojrzały. Potwierdza to dostępna ilość ekosystemów, od iOS, przez Androida i wreszcie Windows 8 – najmniej popularny, ale jednocześnie w dalszym ciągu dobrze rokujący. Przynajmniej od strony wizualnej.
Wang uważa, że w drugiej połowie roku konsumenci zaczną doceniać rozwiązania wprowadzone przez Microsoft. Acer nie szczędził w niedalekiej przeszłości słów krytyki, opisując Microsoft jako firmę nieumiejętnie wykorzystującą potencjał swojego produktu.
Jednocześnie, w oficjalnym stanowisku Acer podtrzymuje nadzieję na popularność nowych „okienek”, wprowadzając go do sporej części własnych komputerów.
Same tablety mają w dalszym ciągu niekwestionowanego króla – iPada. Najszybciej dogania go Android, który w okolicach czerwca ma obalić urządzenie Apple’a i samemu założyć koronę. Ilość tanich urządzeń z otwartym systemem Google jest jednym z powodów sukcesów zielonego robocika.
Windows 8 to alternatywa dla powyższych, oferująca świeży interfejs i pełną integrację z usługami Microsoftu. Acer, mający w portfolio Iconię W5 i W7, będzie oczekiwać wzrostu sprzedaży.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.