O tym, że firma Acer planuje dokonać dość poważnych zmian, jeśli chodzi o produkcję swoich urządzeń wiemy już od dłuższego czasu. Wygląda jednak na to, że koncern planuje bardziej drastyczne cięcia niż mogliśmy się tego spodziewać. Początkowo mówiło się, że tajwański producent sprzętu elektronicznego zwiększy produkcję multimedialnych komputerów przenośnych z wyższej półki kosztem urządzeń budżetowych, a teraz pojawiły się doniesienia z treści których wynika, że dyrektor generalny firmy Acer, J. Wang planuje zmniejszyć ofertę swoich urządzeń aż o 66%!
Serwis Digitimes twierdzi, że Acer w 2012 roku będzie dysponował jedynie jedną-trzecią oferty, którą posiadał w 2011 roku, a mimo wszystko koncern spodziewa się 10% wzrostu sprzedaży w porównaniu z ubiegłymi latami. Dlaczego tak się stanie? Ponieważ jest to jeden z zapowiadanych wcześniej planów, które firma zamierza wdrożyć w przeciągu kilku najbliższych miesięcy, a ostateczny finał i rezultaty całego przedsięwzięcia mamy ujrzeć dopiero za trzy lata.
Biorąc pod uwagę portfolio firmy Acer, decyzja o zmniejszeniu oferty wydaje się być jak najbardziej zrozumiała. Weźmy przykładowo pod uwagę amerykański rynek laptopów. W USA dostępne są dwie główne linie komputerów przenośnych: TravelMate oraz Aspire. Ta ostatnia jest reprezentowana przez trzy mniejsze serie: TimelineX i Ethos, w których skład wchodzi odpowiednio 20 oraz 11 różnych modeli. Idąc dalej tym tropem, seria TravelMate składa się z 19 różnych modeli, a oprócz tego w ofercie Acera znajdują się również 42 różne netbooki i jeden chromebook. Na koniec, do portfolio producenta możemy doliczyć ultrabooka – Acera Aspire S3, który obecnie dostępny jest w 5 różnych wersjach (via. Notebookitalia).
Nie zapominajmy jeszcze o ofercie multimedialnych tabletów internetowych. Co prawda ich redukcja nie dotyczy, ponieważ producent będzie stale dążył do poszerzenia swojej oferty. Na chwilę obecną w ofercie Acera znajdują się 4 tablety, w 14 różnych konfiguracjach. W niedalekiej przyszłości do portfolio producenta trafią jeszcze trzy tablety z Androidem oraz tablet z systemem Windows.
Zmniejszenie oferty o aż 66% (2/3 całości) wydaje się być drastycznym posunięciem, jednakże jeśli dobrze przyjrzymy się całej sytuacji, decyzja ta może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli Acer faktycznie zacznie stawiać na jakość, a nie na ilość, to z pewnością wprowadzone zmiany wpłyną na korzyść koncernu oraz ogólne zadowolenie użytkowników, którzy dostaną solidny sprzęt.
źródło: Digitimes, notebookitalia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
dobrze robią, współczesny acer to nie ten sam co 2 lata temu.. nie robią już plastikowegochlamu z słabym serwisem. Konkurowanie jakością będzie dla nich najlepszą drogą- może za pare lat będą 1 konkurentem apple