Ogromna popularność tabletów położyła się długim cieniem na segmencie netbooków – niedużych i tanich urządzeń, zaprojektowanych przede wszystkim z myślą o przeglądaniu sieci. W bardzo krótkim czasie zainteresowanie maszynami tego typu spadło tak dalece, że niemal wszyscy wiodący producenci zapowiedzieli już wycofanie mini komputerów z oferty. Niemal wszyscy, bo na placu boju pozostał między innymi Acer, który – jeśli wierzyć w słowa prezesa firmy – nie zamierza porzucać produkcji netbooków.
Zamierzamy nadal produkować netbooki. Ten segment nie jest martwy. Jak mógłby być martwy? Nasza strategia to utrzymanie netbooków na rynku, bowiem w krajach rozwijających się nadal jest duże zainteresowanie tymi urządzeniami. A nasza sprzedaż w krajach rozwijających się dorównuje tej, w krajach ustabilizowanych.
– powiedział prezes firmy Acer – J.T. Wang – w wywiadzie udzielonym The Wall Street Journal.
Przypomnijmy, że netbooki narodziły się w 2007 roku, jako koncepcja budżetowego komputera mobilnego, służącego do najprostszych zadań. Ojcami sukcesu tych maszyn są firmy Acer i ASUS, które jako pierwsze zaangażowały się w promocję mini laptopów. Nadejście ery tabletów zakończyło dobrą passę netbooków – ich udział w rynku zmniejszył się widocznie i obecnie wynosi poniżej 10%. Nawet sam Acer nie tak dawno zapowiedział, że w ramach cięć budżetowych nie będzie już inwestował środków w rozwój nowych modeli.
Czy Waszym zdaniem jest jeszcze na rynku miejsce na netbooki?
Źródło: The Wall Street Journal
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.