Acer Weekend to coroczne spotkanie partnerów handlowych firmy Acer, na którym prezentowane są nie tylko najnowsze produkty, ale również nowe koncepcje programowe. Tegoroczna edycja tego ważnego wydarzenia miała miejsce 21 września, w ekskluzywnym hotelu w Sobieniach Królewskich pod Warszawą. Korzystając z zaproszenia polskiego oddziału firmy Acer, postanowiliśmy z myślą o Was sprawdzić, co ciekawego przygotował znany producent na rok 2012/2013.
Oficjalną część spotkania i pierwszy etap konferencji rozpoczął Juliusz Niemotko – Country Manager Acer Poland – który treściwie podsumował bieżące działania firmy, a następnie zarysował kluczowe punkty strategii na najbliższe lata. Zobaczyliśmy między innymi:
- najnowszy spot reklamowy, którego bohaterem jest ultrabook Acer Aspire S5 (zachęcam Was do obejrzenia klipu – pisaliśmy o nim pod koniec sierpnia),
- materiał promujący nowe logo marki Acer (nazwa Acer uzupełniona została o podpis „explore beyond limits” – wkrótce wyjaśnimy Wam bardziej szczegółowo, skąd taka zmiana),
- zapowiedź rozszerzenia projektu aktualizacji sprzętu marki Acer do Windows 8 (teraz promocją objęte zostaną również wybrane notebooki i komputery stacjonarne – pisaliśmy o tym wczoraj),
- schemat nowej struktury organizacyjnej i kanałów sprzedaży Acer Poland (zmiany pozwolą firmie skuteczniej docierać zarówno do klientów detalicznych, jak i do partnerów handlowych).
Bardzo ciekawie wypadło podsumowanie ostatnich miesięcy, a zwłaszcza drugiego kwartału roku 2012. Z danych zaprezentowanych przez firmę Gartner (podsumowanie raportu znajdziecie w naszym wpisie z sierpnia tego roku) wynika, że Acer stał się numerem jeden pod względem ilości wyprodukowanych i sprzedanych komputerów. Największymi rywalami firmy ACER okazały się być koncerny LENOVO i HP, które dotarły odpowiednio na miejsce drugie i trzecie. Tajwańczycy wyprodukowali w sumie (w interesującym nas okresie) 7,567 mln urządzeń, co pozwoliło im uzyskać aż 15,4% światowego rynku i aż 20% udziału w rynku regionalnym i polskim.
Interesujące okazały się również mniej znane dane, dotyczące serwisu i obsługi klienta za pośrednictwem Call Center. Z przedstawionych na konferencji statystyk rysuje się bardzo pozytywny obraz marki Acer – zerknijcie sami na liczby:
- 86% połączeń z Call Center zostało zrealizowanych poniżej 60 sekund, co oznacza, że mało który klient czekał dłużej, niż minutę na rozwiązanie swojego problemu,
- 35% napraw serwisowych dokonano w ciągu jednego dnia,
- 93% napraw serwisowych zrealizowano do 5 dni.
To, co jednak wzbudziło nasze największe emocje, to ostatnia część wystąpienia Juliusza Niemotko, poświęcona kluczowym punktom w polityce firmy na najbliższy rok. O ile tegoroczne premiery nie były dla nas specjalnym zaskoczeniem (debiut pierwszych tabletów i notebooków z systemem Windows 8 oraz nowa kampania marki Acer), o tyle plany na rok przyszły mogą zostać uznane za prawdziwą niespodziankę. Po długim okresie oczekiwania, w 2013 roku najprawdopodobniej zobaczymy w Polsce pierwsze smartfony sygnowane logo Acer – niewykluczone, że także w ofertach jednego lub więcej polskich operatorów.
Kolejnym punktem konferencji było wystąpienie Łukasza Foksa z polskiego oddziału firmy Microsoft, który zaprezentował kluczowe zalety najnowszego systemu operacyjnego Windows 8, którego oficjalny debiut dopiero przed nami. Jeżeli jednak już teraz ciekawi jesteście, jak premierowy OS działa w praktyce, koniecznie zerknijcie na naszą maniaKalną prezentację Acer Iconia Tab W700.
Prezentację poświęconą rozwiązaniom dla klientów detalicznych zakończyły wystąpienia Zbigniewa Feldo, Łukasza Hoffmanna i Patryka Roszko (wszyscy trzej panowie z Acer Poland), którzy przedstawili aktualną linię produktową firmy Acer. W tej części poznaliśmy również nowy schemat nazewnictwa przyjęty dla notebooków marki Acer – zagadnienie to jest o tyle ciekawe, że już wkrótce poświęcimy mu osobny wpis na łamach acerManiaK.pl.
Po części konferencyjnej przyszedł czas na dodatkowe atrakcje. Pierwszą z nich był kurs gry w golfa, przeprowadzony przez specjalistów z jednej z najlepszych szkół golfa na świecie – Akademii Golfa Scotta Cranfielda. Uczestnicy spotkania mogli szkolić się w trzech etapach rozgrywki, a na najlepszych czekała finałowa rozgrywka (niestety nasza maniaKalna ekipa w tych zmaganiach sromotnie poległa). Zaproszeni goście mieli również okazję zwiedzić rozległe pole golfowe w Sobieniach Królewskich, a także próbować swoich sił w sterowaniu zdalnie sterowanymi modelami (co ciekawe, kontrolerem były tutaj tablety z serii Acer Iconia Tab).
Spotkanie zakończyło się wieczorną imprezą integracyjną w pałacu w Sobieniach Królewskich, gdzie zaproszeni przez firmę Acer goście bawili się do godzin porannych. W międzyczasie chętni mogli nauczyć się zasad gry w pokera bawiąc się w kasyno – o tym, że nie był to czas stracony świadczyć może fakt, że następnego dnia rano nasza maniaKalna ekipa opuszczała Sobienie bogatsza o nagrodę za świetne wyniki…
Redakcja acerManiaK.pl dziękuje firmie Acer Poland za zaproszenie.
AKTUALIZACJA 22.10.2012:
Dzisiaj nasze doniesienia znalazły potwierdzenie w postaci oficjalnej konferencji prasowej, na której mieliśmy okazję być świadkami rozpoczęcia kampanii reklamowej z udziałem Kiefera Sutherlanda i wprowadzenia nowego sloganu marki. Więcej na ten temat przeczytacie w naszym wpisie poświęconym konferencji.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.